»V obeh primerih gre za to, da javni uslužbenci zaradi svoje osebne okoliščine več kot šest mesecev ne opravljajo dela. Uredba pa določa boljšo obravnavo nekaterih uslužbencev z določenimi osebnimi okoliščinami v primerjavi z drugimi, ki imajo drugačne osebne okoliščine, kot je to trdila prijaviteljica diskriminacije.«
»Tako je med drugim določeno, da lahko v javnem sektorju na delovnem mestu, za katero ne izpolnjujejo pogoja glede zahtevane izobrazbe, nadaljujejo delo uslužbenci, ki imajo vsaj 25 let delovnih izkušenj. Takšna in podobne izjeme so določene na podlagi osebnih okoliščin javnih uslužbencev, zato bi moral pripravljavec zakona pojasniti razloge, zakaj naj se tak diskriminatorni kriterij obravnava kot izjema od prepovedi diskriminacije.«
»To pomeni, da je na podlagi izpodbijane ureditve prišlo do manj ugodne obravnave javnih uslužbencev z določenimi osebnimi okoliščinami iz prvega odstavka 14. člena ustave in s tem do posega v pravico do nediskriminacijskega obravnavanja iz te določbe ustave.«
»Ko je samo ljudem z invalidnostmi in samo zaradi te njihove osebne okoliščine onemogočeno prosto gibanje, je to diskriminacija, ki jo morajo država in vsi vpleteni takoj ustaviti.«
»Ko je nekdo obravnavan slabše, a razlog za to niso njegove osebne okoliščine, je to sicer morda krivično ali kršitev drugih predpisov, ne pa tudi diskriminacija.«
»Posredna diskriminacija po zakonu o varstvu pred diskriminacijo obstaja, kadar je oseba ali skupina oseb z določeno osebno okoliščino bila, je ali bi lahko bila zaradi navidezno nevtralne določbe, merila ali prakse v manj ugodnem položaju kot druge osebe.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju